הושלמה ההיערכות: קנצלרית גרמניה מגיעה לביקור

    איתי גדסי ובנצי ליזרוביץ' No Comments on הושלמה ההיערכות: קנצלרית גרמניה מגיעה לביקור

    קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מגיעה לביקור בישראל במסגרתו תיפגש, בין היתר, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה רובי ריבלין | משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת הביקור

    צילום: Doron Horowitz/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (רביעי) תגיע קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לביקור רשמי בישראל. בשדה התעופה יקבל את פניה השר צחי הנגבי ולאחר מכן היא תסב לארוחה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום חמישי היא תבקר במרכז 'יד ושם', במוזיאון ישראל ולאחר מכן תקבל תואר ד"' לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה. מאוחר יותר באותו היום, תגיע הקנצלרית מרקל תערוכת חדשנות, שם תסייר במשותף עם ראש הממשלה נתניהו והשניים ייפגשו לאחר מכן עם אנשי עסקים.

    בשעת צהריים, תגיד מרקל לארוחה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ולאחר מכן תיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון קינג דייויד. במקביל יתקיימו פגישות בילטרליות בין שרי המדינות. בשעה 15:00 בערך תקיים קנצלרית גרמניה מרקל מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נתניהו ורגע לפני שתמריא חזרה לארצה, תקיים פגישה שמוגדרת "בין ממשלתית" עם ראש הממשלה.

    בתוך כך, משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים על מנת לשמור על הסדר והביטחון במהלך הביקור. מאות שוטרים, שוטרי לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו, החל מיום רביעי בשעות אחר הצהריים ועד לסיום הביקור, על מנת לאבטח את הביקור הממלכתי, לשמור על הסדר הציבורי במהלכו ולפעול להסדרת תנועה ולהזרמתה.

    במהלך הביקור, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים בירושלים. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בצירים הראשיים המובילים לירושלים לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.

    חסימות צירים והסדרי תנועה במרחב הבינעירוני:
    ביום ד' עם נחיתת קנצלרית גרמניה בישראל, בסביבות השעה 19:30, צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין כביש מספר 1 לכיוון מזרח, ממחלף גנות ועד למחלף סחרוב. כמו כן תחסם הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן, והתנועה תופנה לכביש 444 וכביש 443.

    ביום חמישי בערב, לקראת סיום הביקור ועזיבתה של קנצלרית גרמניה, צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין כביש מספר 1 לכיוון מערב, ממחלף סחרוב ועד למחלף גנות. כמו כן תחסם הגישה לכלי רכב מכביש מספר 6 לכביש מספר 1 במחלף נשרים והתנועה תופנה לכביש 431 וכביש 44.

    בשל עומסי התנועה הצפויים בצירים המובילים לכביש 1 ועל אף שמדובר בסגירה לזמן קצר יחסית, מומלץ לציבור הנהגים להימנע מהגעה לאזורים אלו בטווח זמנים זה ולהשתמש בצירים חלופיים.

    התנועה תתאפשר לציבור משתמשי הדרך בכביש מספר 443.

    חסימות צירים והסדרי תנועה במרחב העירוני בתחומי העיר ירושלים:

    במהלך הביקור עצמו, צפויים שיבושי תנועה וחסימות לפרקי זמן קצרים ונקודתיים בצירי התנועה המובילים מן הכניסה לעיר ירושלים לכיוון בית ראש הממשלה, מוזיאון יד ושם, בית הנשיא ומוזיאון ישראל, וזאת בשל מעבר שיירת פמליית המשלחת.

    היערכות המשטרה לאבטחת הביקור הינה מבצע מורכב ומשולב עם גופי ביטחון נוספים, בפיקוד משטרת ישראל.

    על מנת לאפשר את קיומו התקין של הביקור לצד צמצום הפגיעה בשגרת החיים של תושבי האזור וציבור משתמשי הדרך, כוחות משטרה גדולים יתפרסו באזור ירושלים ובצירים הראשיים המובילים אל העיר. במבצע צפויים לקחת חלק מאות שוטרים, שוטרי לוחמי מג"ב ומתנדבים. כמו כן, תפעיל המשטרה מגוון אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

    משטרת ישראל מנחה ומדגישה בפני כלי התקשורת והציבור כולו, כי לאורך כל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס וזאת לרבות רחפנים, למרחב האווירי של אזור הביקור וצירי התנועה.

    המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מלהגיע לאזור יד ושם, בית הנשיא ומוזיאון ישראל בשעות הביקור, בשל החסימות ועומסי התנועה הצפויים באזור.

    שינויים בהסדרי התנועה הצפויים יעודכנו באמצעות כלי התקשורת השונים. "אנו קוראים לציבור להתעדכן בדבר שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110", אמרו במשטרה.



    0 תגובות